مهندسی آب و فاضلاب

مهندسی آب و فاضلاب

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکلی که امروزه می‌شناسیم، است. بیش از ۷۵٪ وزن یک انسان از آب تشکیل شده‌است و نیز بیش از ۷۰٪ سطح کره زمین را آب پوشانده است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با وجود این حجم عظیم آب تنها ۲ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل شرب است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک طعام غیرقابل استفاده است. از همین دو درصد آب شیرین بیش از ۹۰ درصد به صورت منجمد در دو قطب زمین و دور از دسترس بشر واقع شده‌است.

بیشترین چگالی آب خالص در دمای ۳٫۹۸ درجه سلسیوس (۳۹٫۱۶ درجه فارنهایت) حاصل می‌شود که برابر ۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب یا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آیا می دونستید که در دریچه فاضلاب رو برای این دایره درست می‌کنند که تصادفاً سقوط نکنه توی دریچه؟!
mahdi
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

نی تصفیه کننده آب

اگرچه حتی تصور نوشیدن آب از گودال آلوده یا مرداب بد‌بو خوشایند نیست، اما با استفاده از نی 22 سانتیمتری تصفیه‌کننده آب می‌توان مواد محلول و باکتری‌های موجود در آب آلوده را تا 99 درصد پاکسازی کرد.

مهندسی آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از میل آنلاین، شرکت دانمارکی سازنده نی LifeStraw مدعی شده که این محصول در نوع خود اولین نمونه در جهان است چرا که مکانیسم تصفیه آن کاملا مکانیکی است و از هیچگونه مواد شیمیایی ضدعفونی در قسمت فیلتر استفاده نشده است.

مهمترین مزیت نی جدید در مقایسه با برخی از محصولات مشابه، عدم بکارگیری مواد شیمیایی در فرایند تصفیه آب است. به‌طوری‌که تمامی مراحل تصفیه آب توسط فیلترهای بسیار ظریف و حساس در مقیاس نانو انجام می‌شود که عبور هرگونه میکروارگانیسم بیماری‌زا و غیربیماری‌زا را غیرممکن می‌سازد.

شرکت سازنده نی تصفیه آب اعلام کرد که در آزمایش‌های انجام شده توان خالص‌سازی این نی حدود 99.9999 درصد است. طبیعی است که با چنین قدرت خالص‌سازی تمامی باکتری‌ها، انگل‌ها و مواد معلق محلول در آب تصفیه می‌شوند.

هر دستگاه نی تصفیه‌کننده آب با قیمت تنها 20 دلار قادر است تا 1000 لیتر آب را تصفیه کند. این مقدار تقریبا نیاز یک انسان بالغ را برای یک سال تامین می‌کند.


منبع : http://isna.ir/fa/news/95022213655/%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%82%D8%AA-99-9-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87

mahdi
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر